Patekimas į a la carte erdvę – tai nepaprasta kulinarinė kelionė, kurioje susilieja rafinuotumas ir prabanga. Tokioje vietoje galite patirti tai, ko ilgai ir uoliai ieškojote, lankydamiesi begalėje Lietuvos ir net užsienio restoranų. A La Carte restoranas www.TrinityVilnius.lt gali jus nustebinti savo įsikūrimo vieta, interjeru, personalu, pasirinkimu ir bendra atmosfera.
Tokiose vietose, kur skamba dailus porcelianas ir sklinda profesionaliai paruoštų patiekalų aromatai, tinkamo etiketo laikymasis tampa itin svarbus, norint užtikrinti sklandžią ir įsimintiną vakarienę. Nuo elgesio prie stalo iki vyno etiketo ir pagarbaus elgesio su darbuotojais ir aplinkiniais svečiais – čia yra išsamus vadovas, kaip įvaldyti etiketą a la carte restoranuose su malonumu ir ramybe.
Atvykimas
Atvykę į restoraną leiskite administratoriui palydėti jus prie jūsų stalo, parodydami pagarbą jų nuovokai ir kompetencijai. Jei yra galimybė, rinkitės stalą, atitinkantį jūsų pageidavimus, nesvarbu, ar tai būtų jaukus restorano kampas, siūlanti intymumą ir privatumą, ar stalas su panoraminiu vaizdu. Prisėdę susilaikykite nuo servetėlių išlankstymo ar meniu ėmimo į rankas, kol visi jūsų vakaro draugai neužims savo vietų. Šis mažas gestas parodo mandagumą ir dėmesingumą savo kolegoms, su kuriais atvykote, užtikrinant, kad visi būtų pasirengę pradėti vakarienę vienu metu.
Manieros prie stalo
Elgesys prie stalo yra rafinuoto maitinimosi kertinis akmuo, atspindintis jūsų pagarbą kulinariniam meniškumui ir restorano atmosferai. Pradėkime nuo to, kad atsisėdus reikia išlankstyti servetėlę ir pasidėti ją ant kelių. Visos vakarienės metu ją ten ir laikykite, o prireikus – švelniai nusišluostykite lūpas ar pirštus. Kalbant apie stalo įrankius, kiekvieną patiekalą ragaukite naudodami atitinkamus stalo įrankius. Neatremkite alkūnių į stalą ir nekalbėkite pilna burna, nes toks elgesys sumažina vakarienės eleganciją ir sutrikdo pokalbio eigą.
Užsakymo metas
Kai reikia užsisakyti valgį iš valgiaraščio, svarbiausia yra mandagumas ir aiškumas. Neskubėdami peržvelkite meniu, išanalizuokite kiekvieno patiekalo aprašymą ir apsvarstykite, kas jums būtų priimtiniausia. Jei nesate tikri dėl konkretaus patiekalo ar ingrediento, nedvejodami pasiteiraukite aptarnaujančiojo personalo ar paprašykite rekomendacijų. Pateikdami užsakymą būkite aiškūs ir glausti, nurodykite bet kokius pageidavimus ar informuokite apie mitybos apribojimus, kad jūsų maistas būtų paruoštas tinkamai. Nepamirškite su padavėjais elgtis pagarbiai ir dėkingai, pripažindami jų kompetenciją ir pagalbą viešėjimo metu.
Vyno etiketas
Vynas yra neatsiejama a la carte dalis, o tinkamas vyno etiketas pagerina valgio malonumą. Jei norite užsisakyti vyną, prašykite rekomendacijų, atitinkančių jūsų pageidavimus ir pasirinktus patiekalus. Kai gausite turimo vyno sąrašą, neskubėkite ir peržiūrėkite pasiūlymus, atsižvelgdami į skonio profilius ir derinamumą. Jei prieš pilant siūloma paragauti vyno, švelniai pasukite vyną taurėje, kad jis oksiduotųsi, įkvėpkite aromatų ir gurkštelėkite. Gerkite nedidelį gurkšnį ir suteikite padavėjui grįžtamąjį ryšį apie vyną. Viso valgio metu mėgaukitės vynu, ragaudami po truputį ir įvertindami jo buvimą šalia valgomų patiekalų. Stenkitės nepersistengti ir neapsvaigti, nes tai gali pabloginti vakarienės metą ir sutrikdyti kitų svečių atmosferą.
Pagarbus elgesys su darbuotojais ir aplinkiniais
Lankantis a la carte restorane, pagarba ir dėmesys personalui ir aplinkiniams yra svarbiausia, norint sukurti harmoningą ir malonią atmosferą. Elkitės su aptarnaujančiu personalu ir kitais restorano darbuotojais mandagiai ir dėkingai, pripažindami jų pastangas užtikrinti nepamirštamą vakarienės patirtį. Bendraudami su padavėjais palaikykite akių kontaktą ir kalbėkite mandagiai bei pagarbiai, parodydami dėkingumą už jų kompetenciją ir dėmesį detalėms. Nekalbėkite garsiai ar nesielkite trikdančiai, nes tai gali trukdyti kitiems pietautojams, ir visada nepamirškite asmeninės erdvės bei ribų paisymo.