Mada ir stilius yra du labai dažni žodžiai mūsų kasdieniame gyvenime. Jie dažnai naudojami kalbant apie tai, kas vyksta ir apie madą, ypač kalbant apie sukneles ir drabužius. Eksponentiškai išaugus mados veiklai, šie terminai tapo tokie įprasti, kad žmonės apie juos kalba beveik pakaitomis. Bet ar stilius ir mada yra sinonimai? Šiame straipsnyje bus bandoma rasti skirtumą tarp stiliaus ir mados, kad būtų pašalintos bet kokios skaitytojų mintyse kylančios abejonės. I. Kantas apibrėžė madą kaip nepastovų gyvenimo būdą. G. Simmelis madą laikė klasiniu reiškiniu (įvairių visuomenės sluoksnių mada visada skiriasi) ir viena socializacijos priemonių (kaip sekimas tam tikru pavyzdžiu, mada yra socialinė atrama, visuotinai priimtina žmones vienijanti norma).
Mada yra ciklinio pobūdžio ir išliks madinga tam tikrą laiką
Mada yra ciklinio pobūdžio ir išliks madinga tam tikrą laiką, kol ją pakeis kita tendencija. Mada yra konkretaus laiko ar sezono „status quo“. Taigi, jei sekate tendencijas, esate mados. Įtikinkite save, kad tai, ką daro kiti, yra šaunu, todėl turėtumėte to laikytis. Puiku, kai esate paženklintas madingu ir stilingu. Tačiau mada pasiekiama tik ribotą laiką, todėl jei norite išlikti madingi, privalote atitinkamai keistis. Trumpalaikis tam tikro populiaraus elgesio ar stiliaus įsigalėjimas, dominuojančios padėties užėmimas tam tikrose gyvenimo ar kultūros srityse, trumpalaikis reiškinio paplitimas. Yra socialinio gyvenimo apraiška, kuri parodo plačiosios visuomenės skonio lygį ir ypatybes per tam tikrą laikotarpį. Madai būdingi gana greiti ir dideli išoriniai žmogaus aplinkos pokyčiai (daugiausia materialūs daiktai, tokie kaip drabužiai, avalynė, papuošalai, namų apyvokos prekės). Madai būdingi reliatyvumas (sparti mados formų kaita), periodiškumas (periodiškai sugrįžta į praeitį, tradicijas), neracionalumas (mada atkreipia dėmesį į žmonių emocijas, o jų nuostatos ne visada logiškos ar sveiko proto). Šiuolaikinėje madoje ribų nėra. Mada leidžia visiems dirbti kartu ir kiekvienas dirba individualiai).
Mados funkcijos: vertybių ir elgesio kodeksų kūrimas, numatymas, sklaida, įgyvendinimas, subjektyvaus skonio formavimas ir valdymas, tam tikrų reiškinių identifikavimas. Tarptautinė šiuolaikinės mados funkcija – mažinti tautinių stilių skirtumus, plėtojant populiariąją kultūrą ir bendruosius stilius. Ekonominė mados funkcija yra dinamiška: mados įtakoje daiktas (prekė) morališkai pasensta, kol jis nėra fiziškai dėvimas, skatinant pramonę gaminti vis daugiau naujų prekių, o šių prekių rinka toliau atsiveria. Mada papildo tradicines kultūros formas, pritaikydama tradicines kultūros formas prie šių laikų, darydama įtaką žmonijai ir keisdama jos aplinką.
Kita vertus, stilius yra amžinas dalykas
Stilius yra tavo, o mada tikrai nesiseka. Nors mada yra susijusi tik su drabužiais ir aksesuarais, stilius nepriklauso nuo drabužių, jį galima sieti su viskuo, kas priverčia atrodyti madingai. Taigi stilius yra savas, o mada prisitaiko prie to, kaip atrodo šiandien. Stilius yra mados pratęsimas, nes jūs galite naudoti madoje esančius dalykus ir įtraukti juos į savo stilių, suteikdami jam visiškai kitokį pojūtį. Mada yra stiliaus, kurį žmonės gali sukurti patys, vadovas. Tai, kaip jūs įtraukiate naujausią madą į savo garderobą, kad ji atitiktų jūsų asmenybę, yra tikrai menas ir nurodo žmogaus stilių. Yra daugybė be stiliaus ir tiesiog aklai seka madą. Tai žmonės, kuriuos galima pavadinti madingais, bet ne stilingais. Tačiau labai įmanoma būti stilingam ir nebūti madingam. Jei manote, kad tendencijos neatitinka jūsų asmenybės, visada galite sekti savo stilių ir keisti dabartinę madą.